Beyzhanova Anara Tursynalievna in 2001 graduated Institute of Economics and Law of the Kazakh National University. Al-Farabi in the specialty "Economics and management. In 2003 she graduated from the magistracy specialty "Commerce" (Kazakh branch) Al-Farabi Kazakh National University with honors. From September 14, 2003 to June 30 2005 year worked as a methodologist of the highest category of the department Masters of KazNU named after al-Farabi. From September 1, 2004 2005 year worked as a teacher of the department marketing and commerce faculty of "Economics and Business" KazNU named after al-Farabi, from September 2005 to currently working as a senior teacher on this the department. From 2005 to 2011 was the deputy Head of the Department of "Marketing and Commerce." During the period the work proved to be disciplined and executive worker. In January 2010 she defended PhD thesis in the specialty 08.00.05 - economy and national economy management “Kazakhstan Republics tourism salasynda marketing damy”. Beyzhanova A.T. next author textbooks: "Logistics" (2011), "Tourist marketing "(2013)," Tauarlar zhәne Kyzmetter Saraba " (2008), "Branding" (2016), "; Zamanui marketing Baғyttara "(2017), author's online course on Kazakh language by Branding (2017), also has 45 scientific articles. Based on ongoing research in areas of marketing development in the tourism industry elective courses have been developed - “Tourist Marketing”, "Basics of the hospitality industry." Beyzhanova A.T. participated in the development of model curricula for Russian and Kazakh languages for courses "Logistics" "Marketing", "Branding" of the specialty "Marketing", and She also developed the CMD in all readable disciplines. in Kazakh and Russian for undergraduate. Also she developed the workshop in Russian and Kazakh languages on discipline "Logistics", "Innovative Marketing", "Merchandising". Participated in international scientific practical conferences held at the faculty of economy and business of Al-Farabi Kazakh National University. Beyzhanova A.T. is one of the performers of fundamental scientific research on the topic: "Raising competitiveness of the real sector of Kazakhstan on basis for effective development of innovative marketing and logistics technologies "grant MES RK. Beyzhanova A.T. manages annually student research conducted by at the Faculty. She also leads student works for the republican competition of the MES "Logistics", "Marketing", where students occupy top places. In the 2008-2009 school year was the owner of the nomination "The best teacher of KazNU them. al-Farabi. Actively involved in public life and events held at the department and faculty. Annually fulfills the social burden of updating and developing work curricula and catalogs elective disciplines in the specialty "Marketing" (Master and Bachelor). Currently a member ROMS higher and postgraduate education MES RK the base of the KazNU. al-Farabi. Training sessions conducted Beyzhanova A.T. all undergraduate courses differ competent formulation of the problem of learning and assimilation new professional knowledge by future specialists, using modern learning technologies. It has good communication skills is different cognitive activity, responsibility, diligence, analytical skills.


Education

Educational institution

Квалификация

Expiration date

КазНУ им. аль-Фараби
Высшее
2001

Academic degree

Name of the scientific degree
Branch of science
Graduation Date
Кандидат
25/05/2010

5

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Логистика – кәсіпорынның бәсекеге қабілеттілігін арттыру құралы ретінде 2011 - г. 5 - стр. 0
6

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Қазақстан Республикасындағы фармацевтика саласындағы маркетингтің дамуы 2011 - г. 4 - стр. 0
7

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Қазақстан Республикасындағы ел брендін қалыптастыру мәселелері 2011 - г. 4 - стр. 0
8

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Көлік инфрақұрымын дамыту елдің экономикалық өсуінің аса маңызды факторы ретінде 2014 - г. 4 - стр. 1
9

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Развитие энергетического потенциала РК 2014 - г. 4 - стр. 1
10

Бейжанова Анара Турсыналиевна

4. Көңіл көтеру және демалыс индустриясындағы маркетингтің ерекшелігі 2014 - г. 5 - стр. 1
11

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Кожамкулова Ж.Т., Ахметова З.Б. ИННОВАЦИЯЛЫҚ МАРКЕТИНГ ОТАНДЫҚ КӘСІПОРЫНДАРДЫҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН АРТТЫРУДЫҢ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ 2015 - г. 5 - стр. 1
12

Бейжанова Анара Турсыналиевна

2014 - г. 4 - стр. 0
13

Бейжанова Анара Турсыналиевна

БІЛІМ БЕРУ САЛАСЫНДАҒЫ МАРКЕТИНГ 2015 - г. 4 - стр. 0
14

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Features of innovative marketing 2016 - г. 5 - стр. 2
15

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Турлыбекова Н.М., Белғожақызы М.. Логистикалық реинжинирингтің Қазақстан Республикасындағы заманауи даму тенденциялары 2016 - г. 7 - стр. 2
16

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Белғожақызы М.. Маркетингтік иннoвациялық технoлoгиялардың ерекшеліктері 2015 - г. 7 - стр. 0
17

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Қазақстан Республикасында ел брендін қалыптастыруда біріккен маркетингтік коммуникациялардың маңыздылығы 2015 - г. 9 - стр. 0
18

Бейжанова Анара Турсыналиевна

2016 - г. 5 - стр. 2
19

Бейжанова Анара Турсыналиевна

2015 - г. 6 - стр. 2
20

Бейжанова Анара Турсыналиевна

2015 - г. 5 - стр. 2
21

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Қарым-қатынас маркетингін қолданудың маңыздылығы 2016 - г. 6 - стр. 2
22

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Инновациялық маркетингтің ерекшеліктері 2016 - г. 6 - стр. 2
23

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Инновациялық маркетингтік технологиялар түсінігі және оның ерекшеліктері 2016 - г. 6 - стр. 1
24

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Маркетинг жүйесіндегі CRM технологиясы 2017 - г. 4 - стр. 1
25

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Мухтарова К.С. Маркетингтік логистика жүйесінің түсінігі және оның маңызы 2017 - г. 4 - стр. 1
26

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Инновациялық маркетингтік технологиялар түсінігі және оның ерекшеліктері 2016 - г. 5 - стр. 1
27

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Инновациялық маркетингтік технологиялар түсінігі және оның ерекшеліктері 2017 - г. 4 - стр. 1
28

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Мухтарова К.С. МАРКЕТИНГТІК ЛОГИСТИКА ЖҮЙЕСІНІҢ ТҮСІНІГІ ЖӘНЕ ОНЫҢ МАҢЫЗЫ 2017 - г. 6 - стр. 0
29

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Кәсіпорынның өткізу саясатында логистикалық жүйелерді қолдану мүмкіндіктері 2018 - г. 5 - стр. 1
30

Бейжанова Анара Турсыналиевна

Ахметова З.Б., Турлыбекова Н.М. Аумақтық маркетинг негізінде аймақтың бәсекеге қабілеттілігін бағалау 2019 - г. 16 - стр. 88